شب‌زنده‌داری به سبک فوتبالیست‌ها

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از جوان نیوز، «نمی‌توانیم کل شب در اتاق را بازکنیم و ببینیم چه کسی خواب است و چه کسی بیدار.» این‌ها اظهارات سرمربی پرسپولیس یک روز پس از شکست مقابل گسترش فولاد است، اظهاراتی که حالا سروصدای زیادی به پا کرده و یک‌بار دیگر بحث رفتارهای غیر فوتبالی بازیکنان ایرانی را به سوژه داغ رسانه‌ها تبدیل کرده است. تا این روزها فوتبالیست‌های وطنی ترجیح می‌دهند بیشتر وقت خود را در شبکه‌های اجتماعی و به‌روز کردن آن‌ها سپری کنند.
ورود فناوری‌های جدید به گوشی‌های تلفن همراه این روزها به یکی از دردسرهای اصلی فوتبال ایران تبدیل‌شده است. تا آنجا که مربیان تیم‌های باشگاهی به‌غیراز دغدغه‌های فنی و تاکتیکی باید شش‌دانگ حواسشان را جمع کنند تا بلکه بازیکنان تیم دست از حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی بردارند پیش‌ازاین بیشترین فعالیت بازیکنان مشهور در فیس‌بوک بود، اما با همه‌گیر شدن وایبر، واتس‌اپ و… فعالیتشان به سمت شبکه‌های جدید منتقل‌شده و حتی تا پاسی از شب نیز برای دوست و آشنا «Like» می‌فرستند. چنین رفتارهایی زمانی بیش‌ازپیش به چشم می‌آید که تیمی مثل پرسپولیس دوازدهمین شکست این فصل را تجربه می‌کند. بدون شک هواداران این تیم که در رده نهم جدول قرار دارد از شنیدن این خبر که بازیکنان به‌جای تمرکز کردن روی بازی، وقتشان را صرف کل‌کل کردن با دوستان می کنند، متعجب و البته عصبانی‌تر می‌شوند. برانکو ایوانکوویچ در پاسخ به پرسشی در این خصوص می‌گوید: «ساعت ۱۱ شب بازیکنان ما در اتاقشان بودند و به آن‌ها سر زدیم. نمی‌توانیم کل شب در اتاق را بازکنیم و ببینیم چه کسی خواب است و چه کسی بیدار. آن‌ها بازیکن پرسپولیس هستند و احساس مسئولیت می کنند.»
گفته می‌شود عمران زاده در روزهای اخیر به‌شدت حضور فعالی در شبکه‌های اجتماعی داشته و همین مسئله موجب شده تا قلعه‌نویی از وی بخواهد دست از فعالیت‌هایش بردارد، خواسته‌ای که حنیف توجهی به آن نکرد. کمی به عقب‌تر که برگردیم، متوجه می‌شویم که تنها سرخ آبی‌های پایتخت اسیر این معضل نبوده و نیستند. عبدالله ویسی، سرمربی استقلال خوزستان چندی پیش عنوان کرده بود: «وایبر پدر فوتبال ایران را درآورده است چراکه بازیکنان تا چند ساعت از بامداد گذشته مشغول استفاده از آن و دیگر شبکه‌های اجتماعی هستند.»
انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول