تاکنون، در ایران داعشی مجازی نداشتیم

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از نسیم، سردار حسین اشتری در حاشیه نشست جرائم سایبری در دنیای به‌هم‌پیوسته در رابطه با فعالیت گروهک تروریستی داعش در فضای مجازی در ایران گفت: در این رابطه دستگیری نداشتیم.
وی تأکید کرد: فضای مجازی فرصتی برای همه گروه‌ها، اشخاص و سازمان‌ها است که می‌توانند از آن در جهت مطلوب یا شوم استفاده کنند.
وی افزود: متأسفانه امروز، گروه‌های تروریستی از ابزار سایبری برای پیشبرد اهداف خود استفاده کرده و درصورتی‌که جهت فلش آن‌ها در این مسیر به سمت ایران باشد، اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده لازم صورت می‌گیرد.
فرمانده ناجا با اشاره به اینکه باوجود تحریم و ممنوعیت ورود تجهیزات به کشور، موفق به کشف بیش از ۹۰ درصد جرائم سایبری هستیم، افزود: این در حالی است که پلیس فتا در ایران، پنج سال از راه‌اندازی آن می‌گذرد و در رقابت با کشورهایی قرار دارد که ۱۵ سال از فعالیت آن‌ها گذشته ولی کمتر از نصف آمار کشف ایران، کشف در این فضا را دارند.
سردار اشتری بابیان اینکه امروز پلیس فتا ایران با تمام کشورهای دنیا به‌جز رژیم صهیونیستی در تعامل است، گفت: در این راستا در جهت شناسایی مجرمان و برخورد با آن‌ها، همکاری‌های لازم صورت می‌گیرد.
وی در رابطه با ساخت و فروش آن‌ها از طریق شبکه‌های مجازی، خاطرنشان کرد: متأسفانه افراد سودجو، از این فضا برای فروش مواد مخدر بهره می‌گیرند که در این زمینه تعداد زیادی را در شهرهای مختلف شناسایی کردیم. انجام اقدامات فیزیکی علیه این سودجویان در خارج از کشور مشکل است اما در ایران، پرونده‌هایی در این زمینه تشکیل‌شده و رسیدگی آن نیز به‌خوبی انجام می‌شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول