تشکیل کمیته ساماندهی اوقات فراغت در فضای مجازی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از تسنیم، داوود نوری در خصوص ساماندهی اوقات فراغت جوانان و برنامه‌های وزارت ورزش و جوانان در این زمینه، اظهار داشت: وزارت ورزش و جوانان در خصوص اوقات فراغت جوانان هرساله برنامه‌های جامع و متنوعی دارد. درواقع در راستای ساماندهی امور جوانان این موضوع مدنظر قرار می‌گیرد.
وی افزود: برای ساماندهی امور جوانان ازجمله اوقات فراغت آن‌ها مصوبات شورای عالی جوانان در سال ۸۳ و مصوبات هیئت‌وزیران در سال ۸۴ اخذ و تصویب‌شده است.
سرپرست اداره کل طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان در ادامه، گفت: طبق مصوبات فوق دستگاه‌های متفاوتی، برنامه‌های متنوع باید ارائه دهند و هرکدام وظایفی را بر عهده دارند که ما می‌توانیم گزارش عملکرد از آن‌ها مطالبه کنیم.
نوری افزود: در مصوبه ۲۸، ۹ برنامه‌هایی برای ساماندهی اوقات فراغت جوانان در نظر گرفته‌شده است که شامل برنامه‌های فرهنگی-هنری، کتاب‌خوانی، ورزشی، اردوهای جهادی، اردوهای سیاسی-علمی و گردشگری، مهارت‌آموزی فنی و حرفه‌ای وزندگی هنری، فراغت در محیط مجازی، گفت‌وگوی جوانان با مسئولان و شناسایی و معرفی جوانان نخبه و تقدیر از ابتکارات آن‌ها است.
وی بیان کرد: دستگاه در طی سال باید برای ساماندهی امور جوانان و اوقات فراغت آن‌ها برنامه ارائه دهند چراکه این امر مختص تابستان نیست.
سرپرست اداره کل طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان گفت: آیین‌نامه جامع اوقات فراغت تدوین‌شده است تا امکانات برای ساماندهی اوقات فراغت فراهم شود.
نوری در ادامه بیان کرد: برخی دستگاه‌ها می‌توانند امکانات رایگان و برخی نیز تخفیف برای برنامه‌های در اختیار جوانان در نظر بگیرند.
وی ادامه داد: ما پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا امکانات فراغت جوانان از سوی دستگاه‌های موظف در ماه تابستان نیز صورت گیرد.
سرپرست اداره کل طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان افزود: جلسه کمیته تخصصی اوقات فراغت برای ارائه گزارش عملکرد سال ۹۲ دستگاه‌ها و برنامه‌های آن‌ها در سال ۹۴ تشکیل شد.
نوری بیان کرد: ۲۶ دستگاه برای ساماندهی امور جوانان به‌ویژه اوقات فراغت آن‌ها مسئول و موظف هستند به‌طور مثال سازمان اوقاف برای در اختیار قرار دادن امامزاده‌ها و بازدید از این اماکن در این زمینه موظف است.
وی افزود: بالای ۲۰ دستگاه در جلسه کمیته تخصصی اوقات فراغت شرکت کردند و برنامه سال ۹۴ و گزارش عملکرد سال ۹۳ در این زمینه را ارائه دادند.
سرپرست اداره کل طرح‌های ملی وزارت ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به اینکه برای استان‌ها نیز برنامه‌های لازم را ابلاغ کرده و شیوه‌نامه موردنیاز را فرستادیم، گفت: جلسات تخصصی، تقسیم‌کار دستگاه‌ها و اردوهای گردشگری و هویتی درزمینهٔ اوقات فراغت جوانان برای استان‌ها در نظر گرفته‌شده است.
نوری افزود: در بحث محیط‌های فراغت فضای مجازی، کمیته ساماندهی تشکیل‌شده است و راه‌حل برای اینکه جوانان در فضای مجازی و ارائه خدمات برای آن‌ها در نظر گرفته‌شده است. به‌طور مثال پیام‌ها و حتی بازی‌های رایانه‌ای برای آن‌ها از سوی دستگاه‌ها موردنظر قرار خواهد گرفت، امیدوارم برنامه‌های فراغت به‌درستی توسط دستگاه‌ها اجرایی شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول