فاز جدید رقابت اینستاگرام و یوتیوب

مجازیست- اینستاگرام اعلام کرده است که قصد دارد به صورت آزمایشی، تبلیغاتی در ویدئوهای IGTV پخش کند و برای سازندگان ویدئوها اجازه فروش “نشان” (Badge) به طرفداران در طول مراسم لایو را در نظر گرفته است. این قابلیت‌ها مدت‌ها پس از آنکه یوتیوب این روش‌ها را به عنوان راهی برای کسب درآمد برای سازندگان ویدئو در نظر گرفته، قرار است به اینستاگرام اضافه شود. با این حال، می‌تواند به وضعیت فیسبوک در رقابت با یوتیوب کمک کند.

اینستاگرام چگونه به پولدارتر شدن اینفلوئنسرها کمک می‌کند؟

اینستاگرام قابلیت پخش تبلیغ در IGTV را در روزهای آینده و فقط در میان گروه کوچکی از کاربران آغاز خواهد کرد. بنابراین ممکن است به این زودی‌ها چنین تبلیغاتی را مشاهده نکنید. این آگهی‌ها ۱۵ ثانیه‌ای هستند و زمانی که کاربران گزینه Continue Watching در IGTV در فید اصلی را انتخاب کنند، نمایش داده می‌شوند. البته اینستاگرام گفته است که امکان عدم نمایش تبلیغ برای کاربران در نظر گرفته شده، تا تجربه کاربری مردم، تولیدکنندگان ویدئو و تبلیغ‌دهندگان رضایت بخش باشد.

اما مهمترین نکته برای اینفلوئنسرها اینست که فیسبوک قصد دارد درآمد خود از راه تبلیغات را به روشی مشابه با یوتیوب با سازندگان ویدئو شریک شود. طبق گفته سخنگوی اینستاگرام، حداقل ۵۵ درصد از درآمد تبلیغات به تولیدکنندگان ویدئو تعلق خواهد گرفت. اینفلوئنسرهای اینستاگرام همچنین می‌توانند با فروش Badge به طرفداران در زمان لایو استریم، مستقیماً از اینستاگرام درآمدزایی داشته باشند.

این نشان‌های فروخته شده به صورت برجسته در کنار نام آنها نمایش داده می‌شود و برگزار کننده لایو می‌تواند ببیند که چه کسانی برای خرید نشان، پول پرداخت کرده‌اند. سخنگوی اینستاگرام گفته است که در ابتدا ۱۰۰ درصد درآمد فروش این بج‌ها به کاربران خواهد رسید، اما در آینده برای آن برنامه‌ریزی خواهد شد.

فاز جدید رقابت اینستاگرام و یوتیوب در سایه تیک‌تاک

اینستاگرام علاوه‌بر روش‌های اعلام شده، قصد دارد در ماه‌های آینده امکان فروش محصول ستاره‌های اینستاگرامی را در لایو استریم فراهم کند. این به‌روزرسانی‌ها تقریباً ۲ سال پس از راه‌اندازی IGTV اتفاق می‌افتد. اینستاگرام در کنار رقیب سرسخت خود، یوتیوب، TikTok را نیز پیش رو دارد. تیک‌تاک هم در فکر آزمایش روش‌های جدیدی برای کسب درآمد است.

هنوز مشخص نیست که تکنیک‌های جدید اینستاگرام به اندازه یوتیوب یا تیک‌تاک سودآور خواهد بود یا خیر. اما آنچه که واضح است، اینست که اکانت‌های قوی و پرطرفدار در این پلتفرم تشویق می‌شوند تا همچنین به فعالیت در آن ادامه دهند.

/سخت‌افزار/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول