اکران آنلاین به نفع سینماست

مجازیست- علی سرتیپی، تهیه‌کننده و مدیرعامل فیلمیران:

  • اکران آنلاین اتفاقی مثبت و برای سینمایی ما با توجه به شرایط سالن‌های سینمایی و کمبود آن مناسب است. همچنین با توجه به شرایط ویژه‌ای که پیش آمده این طرح می‌تواند به ما کمک کند.
  • در سینمای ما سالانه بیش از یک‌صد فیلم تولید می‌شود و سالن‌های سینمایی فعال در سطح کشور گنجایش نمایش این فیلم‌ها را ندارند. همچنین دیگری وجود دارد: این اتفاق (نمایش آنلاین فیلم‌های روز سینما در شبکه نمایش خانگی) بابی است برای نمایش فیلم‌‌هایی که در سالن‌های سینما و اکران به روش مرسوم موفق نیستند و دیده نخواهند شد.
  • فیلم‌هایی هستند که در سینما توفیق چندانی نخواهند داشت. برای مثال بعضی فیلم‌‌ها هنر و تجربه‌ای هستند و فیلم‌هایی هم هستند که در اکران آنلاین موفقیت بیشتری دارندو شاید این استقبال روی پرده از آنها صورت نگیرد.
  • تفاوت تماشای فیلم در سالن‌‌های سینما با تماشای نسخه‌هایی با کیفیت پایین‌تر در تلویزیون و یا موبایل خیلی زیاد است و این موضوع اجازه ضربه خوردن به سینما را نخواهد داد. مردم با دیدگاه دیگری در سالن سینما حاضر می‌شوند، برای تماشای فیلم کنار یکدیگر با استفاده از صدای باکیفیت و تصویر بزرگ روی پرده، سینما را انتخاب می‌کنند. در حالی که مردم فیلم‌های خارجی را سال‌ها با ویدیو تماشا کردند ولی برای تماشای فیلم به سینما می‌روند. پس فکر نمی‌کنم اکران آنلاین لطمه‌ای به سینماها بزند.»
  • با بازگشایی سینماها نمی‌توان موافق و یا مخالف بود و تنها باید منتظر نظر نهایی وزارت بهداشت و وزارت فرهنگ بود. چرا که هر زمانی آنها صلاح بدانند این اتفاق رخ خواهد داد. هرچند سینماها برای عید فطر باز نخواهند شد و فکر می‌کنم نهایتا تا پانزده خرداد شاهد بازگشایی سینماها باشیم.

 

/برنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول