فضای مجازی به رونق برخی برنامه‌های فرهنگی کمک کرده است

مجازیستجواد ناطق، معاون فرهنگی دانشگاه تربیت‌مدرس:

انتخابات تشکل‌ها به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد و درحال حاضر فعالیت‌های مجازی انجمن‌ها و کانون‌های دانشجویی در فضای مجازی تداوم دارد و آنها اقدام به برگزاری کارگاه، نشست و… می‌کنند و مشکلی در روند انجام فعالیت تشکل‌ها و انجمن‌ها وجود ندارد.

مجوزهایی که پیش از شیوع کرونا برای فعالیت تشکل‌ها صادر می‌شود، امروزه نیز وجود دارد و خللی در این زمینه ایجاد نشده است. به‌عبارت دیگر، کانون‌ها و انجمن‌ها به‌صورت هفتگی برنامه‌های خود را اعلام می‌کنند و بعد از بررسی و تصویب، امکانات لازم برای اجرای برنامه‌ها در اختیارشان قرار می‌گیرد.

متاسفانه امروزه دانشجویان امکان حضور در دانشگاه‌ها را ندارند و همین مساله مزید بر علت شده است، از این‌رو ما از اجرای برنامه‌هایی که می‌توان در منزل انجام داد نیز حمایت می‌کنیم تا از این طریق بتوان با مساله ناامیدی میان دانشجویان مقابله کرد. به‌طور مثال گروه موسیقی دانشگاه برنامه‌ای را در نظر گرفته تا دانشجویان از داخل منزل بتوانند در این فعالیت شرکت کنند، ازسوی دیگر اقدام به برگزاری مسابقاتی می‌کنیم تا دانشجویان از طریق فضای مجازی درگیر آن شوند و تلاش می‌کنیم تا فضای افسردگی و ناامیدی را میان دانشجویان کاهش دهیم.

فضای مجازی باعث شده بسیاری از افرادی که در جلسات حضوری شرکت نمی‌کردند، درحال حاضر پای‌کار بیایند. به‌عنوان مثال شورای فرهنگی معاونت فرهنگی امروزه با رونق بیشتری انجام می‌شود و این مهم مختص دیگر جلسات هم‌اندیشی نیز می‌شود. شاید یکی از دلایلش نیز این باشد که فضای مجازی این امکان را به افراد می‌دهد تا از هر مکانی که هستند بتوانند در جلسات حضور داشته و مشارکت کنند.

/فرهیختگان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول