پیام غدیر را با استفاده از فضای مجازی برای جهانیان تبیین کنیم

مجازیست-حجت‌الاسلام والمسلمین نجف نجفی، روحانی مسئول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در عراق در ویژه برنامه عیدغدیر که به صورت مجازی ویژه زائران ایرانی در سامانه آموزش زائر برگزار شد به ضرورت شاخت  جریان غدیر پرداخت:

  • یکی از اموری که هیچگاه نباید مورد غفلت و بی توجهی واقع شود، موضوع ولایت و ولایتمداری است، زیرا از ضروری‌ترین و بنیادی ترین امور اعتقادی و سیاسی اسلام به شمار می‌آید.
  • ولایتی که در غدیر به عنوان یک جریان کارآمد در اداره جامعه  و تربیت انسان است برای تدوام این امر مهم  باید آن را درست شناخت و در مسیر آن حرکت و  با آن  زندگی کرد،  امام رضا(ع)  فرمود : « وَ اللَّهِ لَوْ عَرَفَ النَّاسُ فَضْلَ هَذَا الْیـَوْمِ بـِحَقِیقَتِهِ لَصَافَحَتْهُمُ الْمَلَائِکَهُ فِی کُلِّ یَوْمٍ عَشْرَ مَرَّاتٍ. به خدا سوگند اگر مردم ارزش این روز را به درستی می شناختند، به یـقین فـرشتگان هـر روز ۱۰  بار با آنان مصافحه می کردند.
  • متاسفانه در دنیای امروز دشمنان اسلام در رسانه ها  و فضای مجازی حملات شدیدی نسبت به ولایت اهل بیت و ولایت فقیه انجام میدهند،  جنگ نرم بسیار گسترده‌ای علیه موضوع ولایت دینی در حال انجام است، پیروان و محبان اهل بیت  باید هوشیارانه این تبلیغات را خنثی و معارف عزت آفرین اهل بیت را برای جهانیان تبیین کنند.
  • غدیر تکمیل کننده بعثت و عاشورا احیا کننده غدیر و انتظار و ظهور به ثمررسیدن کامل شجره طیبه ولایت است. این سه یک حبل ممدود و جریان مستمر است که دین خدا  را از خطر درونی و بیرونی و انحراف از قرآن و سنت حفظ می کند و زیربنای آغاز خیزشی حیات بخش در طول تاریخ تشیع بوده و خواهد بود.
  • امروز باید با استفاده از همه  امکانات از جمله فضای مجازی پیام غدیر برای جهانیان تبیین شود و موضوع ولایت‌مداری، ایستادگی در مقابل استکبار، عدالت اجتماعی و حمایت محرومان و مستضعفان مهمترین پیام غدیر است؛ از این‌رو سفارش شده است که در روز غدیر هنگام ملاقات یکدیگر بگویید:«الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّکِینَ بِوِلاَیَهِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْأَئِمَّهِ عَلَیْهِمُ السَّلاَمُ» یادآوری ولایتمداری مصداق بارز تواصی به حق  است و موجب  وحدت و یأس دشمنان می شود.

/شفقنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول