کلاهبرداری در سایت دیوار با پرداخت بیعانه

مجازیست-سرهنگ مهدی قاسمی، رئیس پلیس فتا استان بوشهر:

  • با مراجعه تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنان در سایت دیوار، پرونده‌ای در این پلیس تشکیل شد و موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.
  • بررسی‌های اولیه از شاکیان نشان داد که آنها از طریق آگهی درج شده در سایت دیوار قصد خرید لبتاب داشته‌اند که پس از واریز مبلغی به عنوان بیعانه به شماره حساب اعلام شده، فروشنده دیگر پاسخگو نبوده است.
  • این متهم  با درج آگهی با قیمت وسوسه‌انگیز لبتاب در سایت دیوار، اقدام به اخذ بیعانه از قربانیان می‌کرد و پس از اخاذی از چندین نفر سیم کارت خود را تعویض و مجدداً با مشخصات دیگری اقدام به درج آگهی می‌کرده است، در نهایت کارشناسان پلیس فتا پس از انجام یک‌ سری اقدامات فنی و تخصصی و هماهنگی با دادسرا،  متهم را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند و ادوات و تجهیزات رایانه‌ای و الکترونیکی وی را کشف و ضبط کردند.
  • در استفاده از فضای مجازی برای تبادل یک کالا باید همواره این مهم را در نظر داشت که ممکن است تبلیغ صورت گرفته برای کالا ماهیت واقعی نداشته باشد و در پس شماری از این تبلیغات، افرادی شیاد فعالیت می‌کنند که ممکن است قصد کلاه‌برداری داشته باشند.
  • عده‌ای از کاربران خریدار تصور می‌کنند‌ اگر فروشنده شماره حساب و یا شماره تلفن  و آدرس خود را در آگهی درج کند می‌توان به او اعتماد کرد  اما این تصور اشتباه است زیرا ممکن است اطلاعات شخص دیگری مورد سوء‌استفاده قرار گرفته باشد.

/پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا‌/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول