دروغ بزرگی به نام امنیت پیج اینستاگرام!

مجازیستچند وقتی است که سبک جدیدی از کسب و کار در فضای مجازی به راه افتاده است. البته اگر بتوان نام آنها را کار گذاشت، چراکه بیشتر به یک راه برای کلاهبرداری شبیه است که با گول زدن یک دسته، برای دسته دیگری درآمد ایجاد می‌شود. اما ماجرا از چه قرار است؟

تأمین امنیت پیچ اینستاگرام و هک حساب

چند سالی است که تعداد صفحه‌های اینستاگرامی که در توضیح خود عناوینی همچون تأمین امنیت و هک حساب را به کار برده‌اند، بسیار بالا رفته است. این افراد و گاهاً پیج‌ها ادعا می‌کنند که می‌توانند امنیت صفحه‌هات کاربران را تأمین کنند و در صورت نیاز حساب شخصی را هک کرده و یا حساب هک شده را باز گردانند.

به‌طورکلی تأمین امنیت پیچ‌های اینستاگرام، چالشی بزرگی نیست که برای آن افراد نیاز به استخدام شخص دیگری داشته باشند و در ادامه بیشتر در خصوص آن توضیح خواهیم داد. اما چه مسأله‌ای باعث شده تا شاهد بازخورد خوبی نسبتاً به این پیج‌ها باشیم و در واقع رونق به کسب و کار این افراد عموماً شیاد بیاید؟

نقش سلبریتی‌های بی‌دانش در این کاسبی

اشخاص و چهره‌های شناخته شده، بازیگران و به‌طور کل سلبریتی‌های اینستاگرامی نقش مهمی در این ماجرا داشته‌اند. از طرف دیگر تبلیغات همه جانبه در پیج‌های متنوع  به شناخته شدن بیشتر این افراد کمک کرده است. در طول این دوران سلبریتی‌های زیادی بودند که مدعی شده بودند پیج اینستاگرام آنها هک شده و با کمک این افراد موفق به بازیابی صفحه‌شان شده‌اند. چنین پست‌هایی از سمت اشخاص شناخته شده بود، دو حالت دارد؛ یا آنها در ازای دریافت مبلغی هنگفت حاضر به انتشار دروغ و چنین محتوایی شده‌اند و یا در صفحه خود به مشکلی برخورده‌اند که به دلیل کمبود دانش و بلد نبودن زبان انگلیسی قادر به رفع آن نیستند.

حالت دوم به مراتب خطرناک از حالت اول است، چراکه هرچند غیرعادی، باز هم توجیه پذیر است که شخصی مشهور در ازای دریافت پول مطلبی را به دروغ منتشر کند. اما در حالت دوم خود شخص سلبریتی و به اصطلاح مشهور بازیچه دست کلاهبرداری شده است که سعی دارد با مهم جلوه دادن نوع کار خود، مبلغ کلانی به جیب بزند.

به دام انداختن اشخاص مشهور با روش‌های عجیب

برخی از این افراد با پهن کردن دام، سلبریتی‌ها را طعمه می‌کنند. ابتدا به این اشخاص پیشنهاد تأمین امنیت پیج در ازای پول را می‌دهند و پس از رد شدن درخواستانشان، تعداد زیادی از افراد را مسئول ریپورت صفحه شخص مورد نظر می‌کنند. الگوریتم‌های اینستاگرام گاهاً بی‌توجه به دلیل گزارشات و فقط برحسب تعداد بالا حساب این افراد را از دسترس خارج می‌کند، در این زمان است که شخص مشهور مجبور به تن دادن به خواسته این افراد شیاد می‌شود تا حساب خود را بازیابی کند.

اما در این میان  افراد کلاهبردار خطرناک‌تری نیز هستند که علاوه بر اخاذی از کاربر به روش فوق، درصدد هستند تا اختیار حساب آنها را برای همیشه در دست داشته باشند. آنها اشخاص مشهور را قانع می‌کنند تا حسابشان را با ایمیل آنها فعال نگه دارند تا در صورت بروز مشکل بتوانند آن را رفع کنند. در صورتی هم که شخص بخواهد ایمیل حساب را تغییر دهند، دوباره مشکل بروز خواهد کرد و این چرخه تکرار خواهد شد.

ماجرای اخاذی این کلاهبرداران به همین جا ختم نمی‌شود. این افراد گاهاً سلبریتی‌ها مجبور کرده پست‌های تبلیغاتی را برای مدت طولانی بر روی صفحه خود نگه دارند و در توضیحات صفحه نام آنها را قید کنند و حتی تصویری مشترک از دیدار حضوری خود با این افراد را به اشتراک بگذارند. اشخاص مشهوری که در دام این شیادها گرفتار می‌شود به نوعی به عروسک خیمه شب‌بازی آنها تبدیل می‌شوند.

اما فارغ از آسیبی که بازیگران و شخصیت‌های معروف اینستاگرام از مواجه با این افراد می‌بینند، مردم عادی بازنده اصلی ماجرا هستند. مردمی که این اشخاص مشهور را در اینستاگرام دنبال کرده و گول تبلیغات دهان پرکن تأمین امنیت را خورده و دارای و حساب خود را در اختیار این دسته از اشخاص قرار می‌دهند.

اگر تا اینجای مطلب همراه ما بوده‌اید، لازم است یک بار دیگر به شما تأکید کنیم که تأمین امنیت پیج اینستاگرام نیاز به استخدام شخص دیگری ندارد و شما به خودی خود می‌توانید به بهترین شکل امنیت را برای پیجتان ایجاد کنید. برای این کار در ادامه مطلب برای شما چند توصیه مهم ارائه خواهیم کرد که توجه و عمل به آنها می‌تواند ایمنی حسابتان را تضمین کند.

بالابردن امنیت پیج اینستاگرام برای جلوگیری از هک شدن

رمز عبور قوی

همه مشکلات از آنجایی آغاز شد که ۱۲۳۴۵۶۷۸ به عنوان یک رمز عبور فراموش‌نشدنی انتخاب شد؛ پسوردی قابل حدس و بسیار دست‌یافتنی. برای امنیت خودتان، اکانت‌های شخصی‌تان و حتی کارت‌های بانکی و حساب‌هایتان رمز عبورهای سخت و پیچیده و متفاوت انتخاب کنید.

نکته: بهتر است رمز عبور اینستاگرام شما متشکل از عدد، حروف کوچک و بزرگ و کارکترهایی مانند @!^&*#? و … باشد.

فعال کردن تأیید دو مرحله‌ای در اینستاگرام

با فعال کردن تأیید دو مرحله‌ای، برای ورود به حساب در اختیار داشتن رمز عبور کافی نیست. شما می‌توانید تأیید دوم را از طریق ارسال کد به شماره تلفن از سمت اینستاگرام دریافت کنید. البته امکان استفاده اپلیکیشن‌های احراز هویت هم وجود دارد که این روش ممکن است برای شما کمی دست و پا گیر باشد.

به غیر از این موارد شما می‌توانید با مشاهده فعالیت‌های ورودی به حسابتان از طریق وبسایت اینستاگرام مشاهده کنید که کجا و چه زمانی به حساب‌تان دسترسی داشته‌اید و آیا مورد مشکوکی در این میان وجود داشته یا خیر. همچنین Private کردن صفحه (در صورتیکه صفحه شما شخصی و خصوصی است)، بستن موقعیت مکانی و آخرین زمان فعالیت می‌تواند به بالاتر رفتن امنیت صفحه اینستاگرام شما کمک کند.

/وانا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول