دستگیری تبلیغ کننده سایت شرط بندی

مجازیست-سرهنگ فیروز سرخوش نهاد، رئیس پلیس فتا استان همدان:

  • با توجه‌ به بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد، فردی با راه‌اندازی کانال تلگرامی در فضای مجازی اقدام ‌به تبلیغ سایت‌شرط‌بندی جهت جذب کاربران ‌کرده‌است که با هماهنگی‌ مقام قضایی اقدامات لازم برای شناسایی گرداننده کانال مورد نظر آغاز شد.
  • طی تحقیقات به‌عمل‌آمده از متهم مشخص شد وی با انگیزه کسب درآمد مالی دست به چنین کاری زده که در نهایت پس از تکمیل تحقیقات و تشکیل پرونده قضایی، متهم به همراه مستندات مورد نظر جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شد.
  • کاربران توجه داشته باشند که هرگونه تبلیغ و فعالیت در حوزه قمار و شرط‌بندی اینترنتی جرم محصوب شده و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

اغفال شهروندان با ترفند فروش خودرو

سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس:

  • فردی خبر داد که با درج آگهی دروغین در سایت‌های واسطه‌گر اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌ کرد.
  • در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر مشاهده آگهی فروش خودرو در یکی از سایت‌های واسطه گر موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.
  • شاکیه بیان داشت که در یکی از سایت‌های درج آگهی با یک آگهی تحت عنوان فروش خودرو زیر قیمت بازار برخورد کرده است و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مجرم مبلغ ۱۲۰ میلیون ریال وجه بعنوان بیعانه از شاکیه درخواست می‌کند و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگو تماس تلفن متقاضی نبوده است.
  • باتوجه به حساسیت پرونده، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت که با اقدامات فنی صورت گرفته،  متهم مورد شناسایی قرار گرفت و طی هماهنگی با دستگاه قضایی، دستگیر شد.
  • متهم در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد بیان داشت و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره داشت که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابجا، اقدام به واریز وجه بعنوان پیش پرداخت می‌کنند.

سوءاستفاده مجرمان سایبری از اپلیکیشن شاد

سرهنگ جواد جهانشیری، رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی:

  •  با توجه به افزایش استفاده دانش آموزان و والدین از بسترهای آموزش آنلاین به واسطه شیوع کرونا، استفاده بسترهای آموزش آنلاین نظیر اپلیکیشن شاد با توجه به لزوم حفظ فاصله اجتماعی در ایام کرونا مورد توجه بسیاری از دانش آموزان و والدین قرار گرفته و این در حالی است که مجرمان سایبری نیز از این موضوع آگاهی داشته و تلاش می‌کنند از کم اطلاعی و توجه کم شهروندان در هنگام دسترسی به اینگونه برنامه‌ها سوء‌استفاده کنند.
  • برای نمونه در یکی از این شگردها، مجرم با ایجاد یک اکانت کاربری در اپلیکیشن شاد و سوء‌استفاده از لوگو و عنوان آموزش و پرورش در پروفایل خود به تعدادی از کاربران این اپلیکیشن پیامی جعلی با عنوان خرید اینترنت ارزان قیمت ویژه دانش آموزان ارسال کرده و در آن کاربر را تشویق می‌کند تا برای خرید وارد یک سایت جعلی و فیشینگ شود.
  • کاربر دریافت کننده پیام نیز به واسطه سوء‌استفاده مجرم از لوگو و عنوان آموزش و پرورش به این پیام اعتماد کرده و اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم خود را در لینک فیشینگ ارسالی وارد می کند که در نهایت حساب بانکی وی مورد سرقت و برداشت غیرمجاز قرار می گیرد.

/پایگاه خبری پلیس/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول