احتمال اضافه‌شدن دکمه‌ Dislike به توییتر

مجازیستتوییتر یکی از شبکه‌های اجتماعی معروف جهان محسوب می‌شود که تاکنون، کاربران بسیاری را در خود جای داده است. توسعه‌دهندگان این شبکه‌ی اجتماعی همیشه در حال اضافه‌کردن قابلیت‌های جدید به آن هستند تا بتوانند تجربه کاربری را بهبود بخشند و افراد بیشتری را به‌سوی خود جلب کنند. به‌تازگی مسئولان توییتر اعلام کرده‌‌اند که احتمالا قابلیت جدیدی به این شبکه‌ی اجتماعی اضافه می‌شود.

در سال‌های گذشته، دو قابلیت وجود داشتند که تقریبا همه‌ی کاربران از نبود آن‌ها ابراز نارضایتی می‌کنند: یکی نبود گزینه‌ی ویرایش و دیگری نداشتن دکمه‌ای مانند «دوست نداشتن» (Dislike) برای نشان‌دادن مخالفت. به‌نظر می‌رسد در آینده‌ای نه‌چندان دور قرار است یکی از این دو قابلیت به توییتر اضافه شود و سرانجام کاربران حداقل به یکی از تقاضاهای خود برسند.

کیوان بیک‌پور، مدیر محصولات توییتر، در پاسخ به توییت یکی از کارشناسان امنیتی به‌نام جکی سینگ اعلام کرد:

  • این شرکت مشغول بررسی امکان اضافه‌کردن گزینه‌ی Dislike به پلتفرم خود است. البته بیک‌پور به این موضوع اشاره کرد که این قابلیت هنوز جزو اولویت‌های توییتر نیست و موضوع‌های مهم‌تری نیز هستند که شاید زودتر به شبکه‌ی اجتماعی مذکور اضافه شوند.

اکنون مدتی است که توسعه‌دهندگان شبکه‌های اجتماعی کارهایی بیشتری برای مقابله با انتشار اخبار نادرست و رفتارهای نامناسب در بستر خود انجام می‌دهند. توییتر نیز در حال تلاش است تا بتواند شیوع رفتارهای غیراصولی را کاهش و با استفاده از ابزارهای بهتر و جدیدتر ایمنی کاربران خود را افزایش دهد. همچنین، این شرکت تصمیم گرفته است با هرگونه اطلاعات نادرست مقابله کند که می‌تواند اثرهای مضر بر کاربران بگذارد.

اگر کمی به تلاش‌های توسعه‌دهندگان این شبکه‌های اجتماعی دقت کنید، متوجه می‌شوید که اصلاح این مسائل به مراتب مهم‌تر از اضافه‌شدن دکمه‌ی «دوست‌نداشتن» زیر پست‌ها است. کاربران حرفه‌ای توییتر می‌دانند که این شرکت زمان چشمگیری را صرف مبارزه با آزار و اذیت و گسترش اطلاعات نادرست در پلتفرم خود کرده است. درواقع، این شرکت از سال‌های گذشته تاکنون ویژگی‌های مختلفی را برای حل این دو مسئله ارائه داده است.

اخیرا مسئولان این مجموعه اعلام کردند که بیش از ۳۰۰ هزار توییت را به‌‌دلیل انتشار اطلاعات نادرست درباره‌ی انتخابات آمریکا برچسب‌گذاری کرده‌اند که برخی از آن‌ها را دونالد ترامپ منتشر کرده بود. البته ترامپ تنها در این شبکه‌ی اجتماعی پست‌های حاوی اطلاعات نادرست منتشر نکرده و فیسبوک نیز با این رفتار او مقابله کرده است.

اگر به‌خاطر آورده باشید، مدتی پیش توییتر ایده‌ی دکمه Dislike را آزمایش کرد؛ البته این دکمه کاملا به همان روش دکمه‌ی «دوست‌داشتن» (Like) کار نمی‌کرد. این شرکت به‌طور مقطعی این امکان را دراختیار کاربران قرار داد که بتوانند توییت‌هایی را گزارش کنند که دوست ندارند. البته در این حالت، سایر کاربران نمی‌توانستند تعداد کسانی را مشاهده کنند که از توییت مدنظر خوششان نیامده است.

هنوز مشخص نیست که آیا توییتر در حال بررسی قابلیتی بهتر از این است یا صرفا قصد دارد باردیگر آن را بیازماید و زمان همه‌چیز را مشخص می‌کند. اگر توییتر بخواهد دکمه‌ی Dislike را به‌درستی به شبکه‌ی اجتماعی‌اش اضافه کند، باید از یوتیوب ایده بگیرد؛ زیرا این پلتفرم اشتراک‌گذاری ویدئو سال‌ها است که از این سیستم در زیر هرکدام از فیلم‌هایش استفاده می‌کند. تا آن زمان کاربران صرفا باید از بخش کامنت‌ها مخالفت خود را با یک پست اعلام کنند.

/زومیت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول