وزیر ارشاد برای اینستاگرام تذکر گرفت

مجازیست-حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی به سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ضرورت نظارت بر محتوای اینستاگرام و جلوگیری از اشاعه بی بندوباری را متذکر شد.

متن کامل تذکر نماینده شاهین شهر به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به شرح زیر است:

خلاصه تذکر:

ضرورت نظارت بر محتوای فرهنگی و آموزشی اینستاگرام و جلوگیری از اشاعه بی بندو باری و آموزش‌های مصرف مواد مخدر از طریق فضای مجازی و صفحه اینستاگرام

متن تذکر: جناب آقای وزیر

خبری از سوی روزنامه آفتاب با عنوان پدر بی وجدان با موضوع ماجرای استعمال مواد مخدر به فرزند در اینستاگرام اشاره به یکی از تلخ‌ترین و غم‌انگیزترین فیلم‌های قرن دارد. فیلمی که در آن پدر، دختر خردسال را به مسلخ نابودی و مرگ می‌برد و این پدر بی وجدان چگونگی مصرف مخدر را به کودک ۵ ساله‌اش آموزش می‌دهد.

لذا از آنجایی که فضای مجازی آغشته از این گونه پلشتی‌ها و زشتی‌هاست ضرورت دارد جهت امن سازی فضای مجازی و مصونیت کودکان و نوجوانان این سرزمین اقدامی اساسی از طرف آن وزارتخانه که از وظایف و مسئولیت‌های روشن جنابعالی است صورت پذیرد.

اظهارات وزیر ارتباطات درباره فیلتر اینستاگرام

چند روز پیش وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پی انتشار لایو جنجالی پسر بچه ۱۴ساله ای در اینستاگرام که حاشیه های زیادی بروز کرده بود اعلام کرد: عده ای به دنبال بهانه برای فیلترکردن اینستاگرام هستند.

آذری جهرمی حتی درباره تدام فیلتر تلگرام اظهار کرده است که نمی‌دانم چرا تلگرام در کشور هنوز فیلتر است و من آنچه باید بگویم را گفته‌ام. گفته‌ام که این فرآیند از دید من منطقی نیست. وظیفه دارم پیگیری کنم و پیگیری هم خواهم کرد. ولی وقتی سیکل تصمیم‌گیری جای دیگری است و به من و هر وزیر دیگر ارتباطی ندارد چه بگویم. بارها گفته‌ام مسئول فیلترینگ در کشور کمیته تعیین مصادیق و دستگاه قضایی است.

/عصر آی سی تی/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول