اینستاگرام بعد از یک سال هنوز هم از تصاویر سردار دل‌ها می‌ترسد

مجازیستساعت ۱:۲۰ دقیقه بامداد جمعه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ اتفاقی افتاد که مردم ایران و دنیا را در شوک و بهت عظیمی فرو برد. سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران هنگام ورود به فرودگاه بغداد به همراه جمعی از یارانشان با شلیک مستقیم موشکی که به خودرویشان اصابت کرد به شهادت رسیدند.

پس از انتشار خبر این اتفاق، پنتاگون بیانیه‌ای منتشر و اعلام کرد این ترور به دستور مستقیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا انجام گرفته است. این خبر در رسانه‌ها پخش و مردم با واقعیتی که اتفاق افتاد رو به رو شدند. کاربران در فضای مجازی تصاویر سردار شهید سلیمانی و شهدای همراهشان را منتشر و به این ترور اعتراض می‌کردند.

شبکه اجتماعی اینستاگرام که توسط اربابان آمریکایی و کاخ سفید حمایت می‌شود، پس از انتشار تصاویر سردار دل‌ها شروع به هشدار دادن به حساب‌ها و حذف کردن تصاویر سردار کرد و این کار تا جایی ادامه داشت که حتی صفحات کاربران را به طور کامل حذف می‌کرد.

یک سال از ۱۳ دی ماه ۱۳۹۸ گذشت و در این مدت هم باز این شبکه اجتماعی تغییر رویه نداد و همچنان به حذف تصاویر و صفحات ادامه داد.

در آستانه اولین سالگرد شهادت سردار شهید سلیمانی، کاربران دوبارخ تصاویر ایشان را منتشر می‌کردند که باز هم حذف می‌شد، کار به جایی رسید که حتی کاربران مجبورند نام سردر دل‌ها را نیز به این صورت (حا. ج. ق. ا. س. م. س. ل. ی. م. ا. ن. ی) تا این شبکه پست هایشان را حذف نکند. اینستاگرام حتی صفحه منتسب به امام خمینی (ره) را هم به دلیل نشر تصویر سردار سلیمانی به طور کامل حذف کرد.

در پی همین اقدام خصمانه، پویشی در اینستاگرام با عنوان از «عکس تو هم می‌ترسند» به راه افتاده که اعتراضی به این اقدام بذدلانه این شبکه اجتماعی است که با استقبال بسیار زیادی از طرف کاربران رو به رو و بارها این تصویر به اشتراک گذاشته شد.

با این وجود باز هم رسانه‌های غربی‌ با تمام ادعایشان در حقوق بشر و آزادی بیان این تصاویر را نیز حذف می‌کند و سعی دارد تا محبوبیت و عشقی که سردار دل‌ها در بین مردم دنیا دارند را از بین ببرد.

/باشگاه خبرنگاران جوان/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول