موتور قطب دیتاسنتر کشور در ماه جاری روشن می شود

مجازیست-نادر ثناگو مطلق، مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی در حاشیه بازدید مهرداد ترابیان عضو هیات مدیره شرکت ارتباطات زیر ساخت از این منطقه با توجه به نقش شرکت ارتباطات در تامین زیر ساخت‌های ارتباطاتی و پهنای باند شبکه اینترنت:

  • تجهیزات مرکز دیتا سنتر پردیس نصب شده است و با راه‌اندازی این مرکز اقداماتی از جمله پشتیبانی شبکه ملی ارتباطات ایران را انجام می شود. وی افزود: همچنین این مرکز در زمینه تامین زیر ساخت شبکه ملی ارتباطات فعالیت و بخشی از نیاز کشور را در این بخش مرتفع می کند.
  • راه‌اندازی این مرکز در کنار چشم انداز منطقه برای ایجاد شهرک تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات، پیام را تبدیل به نخستین منطقه آی.سی.تی محور کشور می کند.
  • این شرکت‌ها در زمینه تولید و ایجاد مرکز داده، تجارت الکترونیکی و نرم افزار، مونتاژ انواع سرور، واحدهای ذخیره سازی و یارانه در حال فعالیت هستند.
  • این شرکت‌ها با میزان سرمایه گذاری ٩هزار و ٣۵۶میلیارد ریال راه‌اندازی و زمینه اشتغال زایی یک هزار و ٢۵۶نفر را فراهم کرده‌اند. وی افزود: توسعه زیر ساخت‌ها در فاز چهارم منطقه با اولویت استقرار شرکت‌های دانش بنیان در زمینه آی.تی، آی.سی.تی و فناوری‌های نوین از دیگر اقدامات براى راه‌اندازى شهرک تخصصى فناورى است که تا کنون زیر ساخت‌های سه پهنه ازاین فاز آماده سازی و به متقاضیان واگذار شده است.

/منطقه ویژه اقتصادی پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول