فیس بوک اخبار جعلی درباره واکسن ویروس کرونا را حذف می‌کند

مجازیست-سایت فیس بوک روز دوشنبه ۸ فوریه اعلام کرد، برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست در باره واکسن‌های کرونا و افزایش انتشار واقعیت‌ها تلاش‌های خود را تشدید خواهد کرد.

شبکه اجتماعی فیس بوک تاکید کرد که این سیاست جدید را با هدف محافظت از میلیارد‌ها کاربر در قبال انتشار محتوای نادرست درباره‌ واکسن ویروس کرونا که بزرگترین دغدغه برای بسیاری مردم در سراسر جهان است اتخاذ کرده است.

اقدامات جدید فیس بوک شامل ممنوع کردن گروه‌هایی که به طور کلی اطلاعات نادرست در مورد ویروس و واکسن‌ها منتشر می کنند.

ماه‌هاست که فیس بوک در تلاش است اطلاعات نادرست درباره COVID-19 را حذف کند و از طرف سازمان‌های معتبر توصیه‌های بهداشتی را ارتقا دهد.

این شبکه اجتماعی پر هوادار روز دوشنبه اعلام کرد که رویکرد منع نشر حقایق را افزایش خواهد داد.

این شرکت فناوری پیشتر اقدام نیز به حذف تبلیغاتی یا اخباری که از نظر این شرکت محتوایی از اطلاعات گمراه کننده داشته است، اقدام کرده بود.

اما اکنون در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرده که اطلاعات نادرست درباره واکسن‌ها یا روند واکسیناسیون و نتایج و پیامدهای آن را حذف خواهد کرد.

فیس بوک اعلام کرده که منع اخبار نادرست درباره واکسن یا ویروس کرونا را با هماهنگی کامل با سازمان جهانی بهداشت انجام خواهد داد.

لیست اطلاعاتی که نشر آن در فیس بوک ممنوع اعلام شده است شامل ادعاهایی از قبیل این نظریه که ویروس کرونا توسط افرادی یا دولت‌هایی ساخته شده یا اینکه ابتلا به آن از زدن واکسن بهتر است یا اینکه واکسن‌ها سمی هستند و باعث اوتیسم می‌شوند را می‌شود.

 گای روزن، معاون رئیس شرک فیس بوک در بخش امور صداقت کاربری در فیسبوک، به گروه‌هایی که اطلاعات غلطی در مورد واکسن‌ها می دهند هشدار داد که ممکن حساب‌های کاربری آنان را برای همیشه مسدود خواهد کرد.

فیس بوک در بیانیه خود اعلام کرد که ۵۰ میلیون نفر در نظرسنجی ای که سال گذشته در مورد Covid-19 انجام داد، شرکت کردند و اغلب آنها بر ضرورت گذاشتن ماسک‌ها و دسترسی به خدمات بهداشتی برای مبتلایان تاکید کردند بنابرین جایی برای شک و تردیک و نشر اطلاعات غلط نمی‌ماند.

/شارا به نقل از العربیه/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول