احتمال بازرسی بورس آمریکا از ایلان ماسک به خاطر تبلیغ دوج‌کوین

مجازیستماسک در هفته‌های اخیر بارها درباره مزایای رمرزارز‌ها و به ویژه ارز دیجیتال دوج کوین توییت کرده است. انتشار این مطالب باعث شده ارزش این رمزارز در مدت کمتر از ۲ هفته ۱۰ برابر شود. آنطور که سرویس خبری اقتصادی « First Squawk» به نقل از منابع آگاه می‌گوید توییت‌های ایلان ماسک به خاطر روانه کردن میلیون‌ها دلار سرمایه به بازار رمزارز چندان به مذاق کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) خوش نیامده و این سازمان در پی انجام تحقیقاتی پیرامون دلایل پشت پرده این ماجرا است.

کمیسیون مذکور در مورد صحت این مساله اظهار نظر نکرده اما در پی انتشار این خبر ارزش رمزارز دوج‌کوین با کاهش ۱۰ درصدی روبرو شد.

این نخستین باری نیست که ماسک و این کمیسیون به مشکل می‌خورند. ۲ سال قبل هم SEC از ایلان ماسک به خاطر انتشار توییتی مبنی بر خصوصی کردن سهام تسلا شکایت کرده بود. SEC اعلام کرد این توییت ناقض قانون است چرا که روند خصوصی سازی تسلا در ابتدای راه بوده و توییت به منظور گمراه کردن و دستکاری بازار سهام منتشر شده. در نتیجه این شکایت تسلا موظف شد که بر تمامی اظهارات رسانه‌های ماسک از جمله توییت هایش نظارت نماید.

ماسک که آن زمان گفته بود برای SEC احترام یا اهمیتی قائل نیست با انتشار توییتی درباره احتمال شکایت دوباره این کمیسیون گفته «امیدوارم این کار را انجام دهند چون عالی خواهد بود.»

ماسک در مصاحبه‌ای در اپ صوتی «کلاب‌هاوس» گفته این توییت‌ها بیشتر شوخی بوده‌اند ‌اما افزود که گاهی سرنوشت نتایج عجیبی رقم می‌زند و جالب‌ترین و عجیب‌ترین نتیجه در مورد دوج‌کوین این خواهد بود که به ارز رایج کره زمین در آینده تبدیل شود.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول