غرب تهران بیشترین آگهی‌های آنلاین مسکن را دارد

مجازیستدیوار که پلتفرم انتشار آگهی‌های آنلاین در حوزه‌های مختلف است، گزارشی از وضعیت آگهی‌ّهای ملکی پایتخت در فصل زمستان سال گذشته منتشر کرده است که نشان می‌دهد در زمستان ۹۹ مناطق ۱ تا ۵ در کنار منطقه ۱۰، بیشترین میزان انتشار آگهی آنلاین را داشته‌اند که این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده حجم بیشتر عرضه مسکن در این مناطق نیز باشد. در این میان منطقه ۵ صدرنشین تعداد آگهی‌های فروش خانه بوده. کمترین تعداد آگهی فروش مسکن نیز به نام منطقه‌های ۱۲ و ۱۶ و ۱۹ ثبت شده است.

سهم مناطق تهران از انتشار و بازدید آگهی‌های فروش و اجاره مسکن در زمستان ۹۹

در بخش تقاضا و بازدید از آگهی‌های فروش مسکن در هر منطقه نیز در این گزارش آمده است که شرایطی شبیه وضعیت عرضه بر بازار تقاضای مسکن در تهران حاکم است. به جز منطقه ۳، همان منطقه‌هایی که بیشترین عرضه را داشته‌اند، بیشترین تعداد تقاضا را هم ثبت کرده‌اند. از طرف دیگر، مناطقی که تعداد آگهی‌های فروش کمتری داشته‌اند، در بخش تقاضا هم بازدیدکننده کمتری داشته‌اند.

همچنین در گزارش دیوار آمده است که سه محله بزرگ غرب پایتخت یعنی سعادت‌آباد، پونک و کوی فردوس بیشترین آگهی‌های فروش مسکن را در شهر تهران ثبت کرده‌اند. سعادت‌آباد با در اختیار داشتن ۶ درصد از کل آگهی‌های فروش مسکن در تهران، پرآگهی‌ترین محله این شهر به شمار می‌آید.

سهم بازدید و انتشار آگهی در مرحله‌های برتر تهران به نسبت کل شهر

اما از نظر قیمت، آمارهای گزارش دیوار نشان می‌دهند که علی‌رغم وجود رکود در بازار مسکن از نیمه دوم سال ۹۹، باز هم در نهایت قیمت‌ها به صورت میانگین در تهران بیش از ۱۰۰ درصد به نسبت سال ۹۸ افزایش یافته‌اند و در بعضی نقطه‌های تهران، رشد ۱۳۵درصدی هم مشاهده می‌شود.

همین افزایش شدید قیمت‌ها باعث داغ شدن بازار خانه‌هایی شده است که متری ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند؛ به گونه‌ای که ۶۰ درصد کل آگهی‌های منتشرشده در پایتخت به این بازه تعلق داشته است.

با بررسی آمار دیوار متوجه می‌شویم ۳۰ درصد از ساکنان تهران سراغ خانه‌هایی را می‌گیرند که از متری ۱۰ میلیون تومان تا متری ۲۰ میلیون تومان قیمت دارند. در مجموع حدود ۷۵ درصد بازدیدکننده‌های مسکن دیوار تهران، به دنبال خانه‌هایی از متری ۱۰ میلیون تومان تا متری ۴۰ میلیون تومان هستند.

همچنین اثر این گرانی بر متراژ خانه‌ها نیز مشاهده می‌شود به گونه‌ای که نزدیک به نیمی از خانه‌های آگهی‌شده در دیوار، ۵۰ تا ۱۰۰ متر و ۲۸ درصد هم ۱۰۰ تا ۱۵۰ متر مساحت دارند.

گزارش دیوار از آگهی‌های ملکی تهران در زمستان را می توانید از اینجا ببینید.

/پیوست/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول