این اشتباهات را در جستجوی گوگل مرتکب نشوید

مجازیست–جستجوی ساده در گوگل ممکن است به همه سؤالات شما پاسخ دهد. با این حال اتکای صرف به جستجوی گوگل می تواند گاهی اوقات شما را به دردسر بیاندازد.

علت این است که اطلاعاتی که بر روی گوگل پیدا می کنید شاید متعلق به جستجوی تان نباشد و در عین حال این اطلاعات همیشه قابل تأیید نیست. به علاوه قضاوت در مورد صحت و اعتبار محتوای یافت شده در گوگل شاید در بعضی مواقع دشوار باشد.

گوگل به خودی خود محتوای کمی دارد و اینجاست که وب سایت ها، اطلاعات تماس و آدرس های جعلی وارد میدان می شوند.

در این مقاله ۱۰ اشتباه رایج در جستجوی گوگل که هرگز نباید مرتکب شوید را مرور می کنیم:

از جستجوی وب سایت های بانکی آنلاین در گوگل خودداری کنید

برای جلوگیری از خطرات فیشینگ، به شدت توصیه می شود که وب سایت های بانکی آنلاین را روی گوگل جستجو نکنید مگرآنکه URL (آدرس) رسمی و دقیق آن را بدانید. به جای جستجو روی گوگل، همیشه URL رسمی پورتال آنلاین بانک خود را در جعبه آدرس وارد کنید تا امنیت تان حفظ شود.

از جستجوی شماره تماس خدمات مشتریان روی گوگل اجتناب کنید

این یکی از رایج ترین روش های کلاهبرداری آنلاین است. کلاهبرداران اغلب شماره های خدمات مشتریان جعلی را روی وب سایت ها قرار می دهند تا از افراد ساده لوح که باور می کنند اینها شماره های واقعی خدمات مشتریان است، اخاذی کنند.

از جستجوی برنامه ها و نرم افزارها روی گوگل جهت دانلود آنها خودداری کنید

همیشه برای دانلود اپلیکیشن ها و نرم افزارهای رسمی در فروشگاه هایی نظیر گوگل پلی (برای اندروید) و اپ استور (برای آیفون) جستجو کنید زیرا این احتمال وجود دارد که با جستجو در گوگل به نرم افزارها و اپلیکیشن های مخرب برخورد کنید.

از جستجوی داروها و علائم پزشکی در گوگل خودداری کنید

چنانچه مریض هستید، به پزشک مراجعه کنید. گوگل واقعاً مکان خوبی برای جستجوی داروها یا مشاوره های پزشکی نیست. به شدت توصیه می شود در زمان بیماری صرفاً به گوگل برای جستجوی اطلاعات درباره بیماری تان اتکا نکنید و حتماً به پزشک بروید. همچنین خرید دارو بر اساس اطلاعاتی که در گوگل پیدا می کنید، خطرناک است.

از جستجوی نکات مربوط به تغذیه یا کاهش وزن در گوگل اجتناب کنید

بدن هر انسان منحصر به فرد است و عملکرد متفاوتی دارد. بنابراین در مورد کاهش وزن یا سایر نکات مربوط به تغذیه از گوگل مشاوره نگیرید. اگر می خواهید رژیم خود را تغییر دهید به یک متخصص رژیم غذایی مراجعه کنید. اگر می خواهید وزن کم کنید، ابتدا از پزشک مشاوره بگیرید و سپس به کارتان ادامه دهید.

به نکات مربوط به امور مالی شخصی و بازار سهام در گوگل تکیه نکنید

مثل قضیه سلامتی، امور مالی شخصی نیز برای هر کس منحصر به فرد است. هیچ وقت یک طرح سرمایه گذاری واحد وجود ندارد که همه را ثروتمند کند. بنابراین هنگام سرمایه گذاری از مشاوره های نتایج جستجوی گوگل امتناع کنید.

وب سایت های دولتی را روی گوگل جستجو نکنید

مثل وب سایت های بانکی، وب سایت های دولتی نظیر وب سایت مالیات شهرداری، بیمارستان ها و … نیز هدف اصلی کلاهبرداران هستند. از آنجا که تشخیص اصالت و اعتبار این وب سایت ها دشوار می باشد، لذا همیشه به جای جستجوی این وب سایت ها در گوگل، مستقیماً با وارد کردن آدرس دقیق به آنها مراجعه کنید.

از جستجوی وب سایت رسانه های اجتماعی در گوگل برای ورود به آنها خودداری کنید

همواره توصیه می شود به جای جستجوی صفحه Login رسانه های اجتماعی در گوگل برای ورود به اکانت خود، مستقیماً آدرس URL آنها را در جعبه آدرس مرورگرتان وارد کنید

از جستجوی وب سایت های تجارت الکترونیک در گوگل اجتناب کنید

صفحات وب جعلی در وب سایت های تجارت الکترونیک، نتایج جستجوی گوگل را پر کرده اند. این یکی دیگر از راه های کلاسیک کلاهبرداری است که مردم را با آفرهای جذاب فریب می دهد تا روی وب سایت های مخرب کلیک کنند و از این طریق اطلاعات ورود به سیستم بانکی آنلاین آنها را بدزدند.

از جستجوی محتوای هرزه نگاری در گوگل خودداری کنید

مهم است که بدانید تبلیغات گوگل چگونه کار می کنند. هر آنچه در گوگل جستجو می کنید به عنوان تبلیغات در وب سایت های دیگری که بازدید می کنید، ظاهر می شوند. محتوای هرزه نگاری یا هر چیزی که بعداً مایه شرمساری تان می شود را روی گوگل جستجو نکنید چرا که قطعاً نمی خواهید پیشنهادات تبلیغاتی گوگل بر اساس تاریخچه جستجوی تان در دفتر کارتان ظاهر شود.

/عصر آی سی تی به نقل از gadgetsnow/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول