شکایت ترامپ از فیس بوک، توییتر، گوگل و مدیران آنها

مجازیست–دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، چهارشنبه ۷ ژوئیه ۲۰۲۱ اعلام کرد، تصمیم گرفته از فیس بوک، توییتر و گوگل و مدیران آنها در دادگاه شکایت کند.
ترامپ این شرکت‌ها را به اجرای سانسور غیرقانونی و خلاف قانون اساسی آمریکا متهم کرد.

دونالد ترامپ در باشگاه گلف خود در بدمینستر نیوجرسی:

  • امروز، در کنار «موسسه سیاست اوّل آمریکا»، من به عنوان نماینده اصلی، اقدام جمعی مهمی را برای پیگرد قانونی علیه غول‌های فناوری از جمله فیس بوک، گوگل و توییتر و مدیران و کارگردانان آنها مارک زاکربرگ، سوندار پیچای و جک دورسی ارائه داده‌ام.

گفتنی است «موسسه سیاست اوّل آمریکا» سازمانی است که شعار «اوّل آمریکا» ترامپ را تبلیغ می‌کند.

اقدام جدید ترامپ در راستای جنگ دو ساله او با توییتر و فیس بوک است که بر سر آزادی بیان و سانسور که به گفته او این دو شبکه اجتماعی علیه او اعمال کرده‌اند، صورت می‌گیرد.

شرکت توییتر حساب کاربری ترامپ را برای همیشه بسته است اما فیس بوک دو ماه پیش اعلام کرد، حساب دونالد ترامپ در این رسانه برای ۲ سال دیگر همچنان بسته خواهد ماند.

فیس بوک ضمن تمدید تعلیق حساب فیس بوکی رئیس جمهوری سابق آمریکا اعلام کرد، تا زمانی که خطرهای تهدید کننده امنیت افکار عمومی از بین نرود، ترامپ قادر به بازگشت به فیسبوک نخواهد بود.

فیس بوک ۷ ژانویه گذشته حساب دونالد ترامپ را به دلیل تشویق طرفداران خود برای حمله به ساختمان کاپیتول در واشنگتن، تعلیق کرد.

گفتنی است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا در دوران ریاست جمهوری‌اش چندین بار با رسانه‌های این کشور و شبکه‌های اجتماعی درگیر شده بود.

/یورونیوز/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول