لایک و دیس‌لایک در کامنت‌های توییتر

مجازیست–توییتر در پلتفرم خود اضافه شدن گزینه‌های موافق و مخالف را به صورت آزمایشی برای کاربران iOS تایید کرد. گزینه‌های مربوطه به شکل‌ فلش‌ رو به بالا و پایین یا آیکن قلب و فلش رو به پایین برای کاربران نمایش داده می‌شود. و در حال حاضر فقط رای مثبت یا موافق که تقریبا شبیه به همان لایک است به صورت عمومی قابل رویت است.

توییتر توضیح می‌دهد که گزینه رای مخالف همان «دیسلایک» نیست و صرفا با هدف بررسی بیشتر نظرات کاربران آن را اضافه کرده است. در واقع وقتی توییتی منتشر می‌شود، برخی کاربران به آن توییت پاسخ‌ یا ریپلای می‌دهند. قابلیت‌ لایک و دیسلایک جدید در قسمت ریپلای به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند نظر موافق و مخالف خود را در این قسمت با یک ضربه زدن ساده نمایش دهند.
در واقع به نظر می‌رسد که گزینه رای مخالف فقط به پاسخ‌های توییت مربوط می‌شود و توییت اصلی را شامل نخواهد شد. شبکه اجتماعی ردیت نیز از این قابلیت پشتیبانی می‌کند اما به نظر می‌رسد ترتیب نمایش پاسخ‌ها در توییتر هیچ ارتباطی با آرای منفی یا مثبت آن نداشته باشد.
گزینه «دیسلایک» یکی از ویژگی‌هایی است که کاربران توییتر و سایر پلتفرم‌ها مانند فیسبوک، مدت‌ها درخواست اضافه شدن آن را داشتند. هفته گذشته توییتر تصمیم گرفته بود تا برای همیشه قابلیت فلیت را غیرفعال کند و راه‌های جدیدی برای ارسال توییت‌های بیشتر از سوی کاربران به وجود آورد. به نظر می‌رسد این ویژگی یکی از آزمایش‌های این شبکه اجتماعی برای درگیر کردن کاربران باشد و می‌تواند در برخی موارد محبوبیت آن را افزایش دهد.
در حال حاضر این قابلیت فقط به صورت آزمایشی برای برخی از کاربران نسخه iOS توییتر فعال شده است و درباره زمان فعال‌سازی عمومی آن هیچ اطلاعاتی وجود ندارد.
/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول