صفحات خصوصی برای نوجوانان اینستاگرام

مجازیست-اینستاگرام از حالا به بعد نوع اکانت کاربران جدیدی را که در این شبکه اجتماعی ثبت نام می‌کنند و کمتر از ۱۶ سال سن دارند، به‌صورت خودکار روی Private تنظیم می‌کند. یعنی سایر کاربران برای مشاهده پست‌ها و تصاویر این دسته از افراد ابتدا باید به آن‌ها درخواست بدهند و تایید شوند.

اینستاگرام در چند وقت اخیر در تلاش بوده تا پلتفرم خود را برای کاربران کم سن و سال به محیطی ایمن‌تر و سالم‌تر تبدیل کند. این شرکت می‌گوید تحقیقات نشان می‌دهد که از هر ۱۰ کاربر نوجوانی که در این شبکه اجتماعی ثبت نام می‌کنند، ۸ نفر ترجیح می‌دهند حساب کاربری‌شان حالت خصوصی داشته باشد.

اینستاگرام در هنگام ثبت نام از کاربران می‌خواهد که تاریخ تولد خود را وارد کنند. بر همین اساس، از این به بعد برای کاربرانی که سن‌شان کمتر از ۱۶ سال باشد، حالت اکانت به‌طور خودکار به‌صورت Private انتخاب می‌شود. کاربران فعلی زیر ۱۶ سال هم با دریافت نوتیفیکیشنی تشویق خواهند شد تا اگر اکانت‌شان عمومی است، آن را به حالت خصوصی تبدیل کنند.

اینستاگرام می‌گوید:«اکانت‌های خصوصی به کاربران اجازه می‌دهند کنترل کنند که چه کسانی محتواهایشان را می‌بینند یا می‌توانند به آن پاسخ دهند. در گذشته از نوجوانان می‌خواستیم در هنگام ثبت نام از بین اکانت عمومی و خصوصی انتخاب داشته باشند، ولی تحقیقات نشان می‌دهد که آن‌ها تجربه خصوصی را ترجیح می‌دهند. در فاز آزمایشی، از هر ۱۰ نوجوان، ۸ نفر حالت خصوصی پیش‌فرض را در هنگام ثبت نام پذیرفته‌اند.»

البته اینستاگرام کاربران را به استفاده از اکانت خصوصی مجبور نمی‌کند و اگر کسی مایل باشد می‌تواند اکانتش را به حالت عمومی درآورد.

این شرکت همچنین می‌گوید که از چند هفته دیگر به سرویس‌های تبلیغاتی اجازه نخواهد داد تا کاربران زیر ۱۸ سال را با توجه به سن، جنسیت یا موقعیت مکانی‌شان هدف قرار دهند. اینستاگرام همچنین از سازوکارهایی رونمایی کرده که از تماس‌های ناخواسته جلوگیری می‌کند. این شرکت با فناوری جدید خود می‌تواند مانع از ارتباط اکانت‌های مشکوک با کاربران نوجوان شود.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول