کارزار مخالفت با طرح صیانت مجلس ۱ میلیونی شد

مجازیست–تعداد امضاهای ثبت شده پای کارزار اینترنتی مخالفت با طرح صیانت به بیش از یک میلیون نفر رسید. امضا کنندگان این کارزار خطاب به ریاست مجلس خواستار توقف کامل اجرا و تصویب این طرح شده‌اند.این کارزار اینترنتی که با عنوان «مخالفت با طرح‌های محدودکننده اینترنت بین‌المللی و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی» از پانزدهم تیر ماه ۱۴۰۰ راه‌اندازی شده، در کمتر از دو ماه توانسته به یک میلیون امضا دست پیدا کند.

این در حالیست که مهلت پایان این کارزار تا پانزدهم مهر ماه تعیین شده و با توجه به روند فعلی، انتظار می‌رود که تعداد شرکت‌کنندگان در آن همچنان افزایش پیدا کند. فعالان فضای مجازی در متن نامه این کارزار از رئیس مجلس خواسته‌اند با توجه به اشکلات زیاد این طرح، جلوی تصویب آن گرفته شده تا به کسب‌وکارها آسیب وارد نشود.


در بخش دیگری از نامه تأکید شده که در این شرایط اقتصادی، نباید مردم را از موهبت‌های فناوری‌های نوین محروم کرد و با اشاره به تجربیات مسدودسازی پلتفرم‌های گوناگون در دوران گذشته خواسته شده که که برای کسب و کارهای خرد و کلان و به طور کلی تمام مردم ایران مشکل جدیدی ایجاد نشود.

شایان ذکر است که کسب‌وکارهای آنلاین هم تا کنون در کنار مردم به مخالفت با این طرح پرداخته و ضمن شرکت در این کارزار دیگران را نیز به شرکت در آن تشویق کرده‌اند.

طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» که به طرح صیانت مشهور شده، تا کنون با انتقادات گسترده‌ای مواجه بوده به طوری که بسیار از آحاد مردم، کسب و کارها، فعالان فضای مجازی، برخی دولتمردان و حتی برخی نمایندگان مجلس با آن مخالفت کرده‌اند.

اما با وجود این مخالفت‌ها، اکثریت نمایندگان مجلس هفته گذشته به اصل هشتاد و پنجی شدن طرح صیانت که منجر به بررسی و اجرای آن به دور از صحن علنی مجلس می‌شود رأی مثبت دادند. با این اوصاف باید منتظر ماند و دید که آیا کارزار به راه افتاده در تصمیم مجلس تأثیری می‌گذارد یا خیر.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول