روبیکا به علت تحریم‌ها از گوگل پلی حذف شد

مجازیست–مدیر کل ارتباطات و سخنگوی ‎همراه اول با انتشار توییتی، علت حذف روبیکا از گوگل پلی که مدت‌ها پیش رخ داده بود را تحریم‌ها عنوان کرد. این درحالی است که پیش از این گمان می‌رفت این اتفاق در پی ریپورت کاربران مبنی بر نقض حریم خصوصی و ساخت صفحات جعلی رخ داده باشد.

مرداد ماه امسال روبیکا با حاشیه جدیدی رو به رو شد. بعد از آنکه چند فوتبالیست اعلام کردند صفحاتی که با تیک آبی در روبیکا به نام آن‌ها ساخته شده جعلی بوده و فعالیتی در آن ندارند، موجی در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد و عده زیادی که در اینستاگرام فعالیت دارند اعلام کردند بدون اطلاع آن‌ها، اکانتی به اسم‌شان در روبیکا ساخته شده است.

پس از این اتفاق کمپین‌هایی در شبکه‌های اجتماعی همانند توییتر برای ریپورت روبیکا در دو استور گوگل پلی و اپ استور صورت گرفته بود که در نهایت اواخر مردادماه، روبیکا از گوگل پلی و اپ استور حذف شد.

اما «یاسر رایگانی»، مدیر کل ارتباطات و سخنگوی ‎همراه اول به تازگی توییتی به همراه تصویری از یک ایمیل را منتشر کرده و اظهار داشت بعد از حذف روبیکا از گوگل پلی، ‌این شرکت در جوابیه، تحریم‌ها را علت حذف روبیکا اعلام‌کرده است.

به نظر می‌رسد او در انتهای توییت خود با نوشتن عبارت «با تشکر از تحریم‌های داخلی» کنایه‌ای نیز به واکنش‌های اخیر علیه روبیکا داشته است.

اگرچه گفته می‌شود حذف روبیکا از گوگل پلی به علت تحریم‌ها بوده است اما حواشی پیرامون این سوپر اپ موجب شد تا معاونت اجتماعی پلیس فتا ناجا نیز به آن ورود پیدا کرده و بیانیه‌ای را صادر و اعلام کرد کلیه تخلفات مربوطه در کارگروه ویژه و تخصصی پلیس فتا مطرح شده است و نتیجه اقدامات متعاقبا اعلام خواهد شد.

آن طور که در این بیانیه آمده بود، پلیس فتا ضمن استخراج ادله دیجیتال مرتبط با تخلفات صورت گرفته قصد داشت نتیجه اقدامات‌ را به زودی منتشر کند، البته هنوز این نتایج به صورت رسمی اعلام نشده است.

لازم به ذکر است اواسط شهریورماه نیز اپلیکیشن‌های فیلیمو، آپارات و بلد نیز به علت تحریم‌ها از گوگل پلی حذف شدند.

/دیجیاتو/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول