معرفی نماینده وزارت ارتباطات در کمیسیون طرح حمایت از کاربران

مجازیست–عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات:
  • برای حضور در کمیسیون بررسی طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی و خدمت پایه کاربردی نماینده خود را معرفی کرده‌ایم و حضور فعالی برای ارتقای این طرح خواهیم داشت.
  • معتقدیم که این طرح در کنار نقاط مثبت برخی نقاط چالش برانگیز هم دارد که باید بررسی شود.
  • پیش نویس این طرح به معنای اجرای آن نیست و قرار است کمیسیون مشترکی از نمایندگان مختلف آن را بررسی کنند. ما در مورد این طرح نظرات جدی داریم و با توجه به فضای همراهی و نخبگانی که در مجلس وجود دارد می‌توان به نتایج خوبی دست یافت.
  • فضای مجازی را می‌توان نظام‌مندتر و قانونمندتر از گذشته کرد، نگاه دولت سیزدهم این است که از فرصت فناوری اطلاعات برای پیشرفت کشور نهایت استفاده را ببرد.
  • شبکه ملی اطلاعات به این معناست که ما در داخل کشور یک شبکه پرظرفیت داشته باشیم که وقتی می‌خواهیم به ارتباطات بین‌الملل هم مرتبط شویم، حداکثر ظرفیت به کمک آید و مردم تجربه کاربری خوبی داشته باشند.
  • برنامه ما در وزارت ارتباطات این است که در چهار سال آینده، به تک‌تک خانه‌های مردم، فیبر نوری ببریم و پروژه فیبر در منزل را اجرا کنیم که مردم سرعت‌های چند ده گیگی را تجربه کنند، البته پروژه فیبر نوری منازل، کار سخت و پیچیده‌ای است که نیاز به یک عزم ملی دارد.
  • اگر مصوبات شورای عالی فضای مجازی درباره طرح کلان شبکه ملی اطلاعات که ۵۳ کلان‌پروژه برای آن تعریف شده و حدود ۷ پروژه در حوزه وزارت ارتباطات است را مبنا قرار دهیم، شاید نزدیک به ۳۵ تا ۴۰ درصد پیشرفت داشته باشد. اینجا افق را سال ۱۴۰۴ گذاشتند و ما تلاشمان این است که ظرف دو تا حداکثر سه سال آینده، شبکه ملی اطلاعات را به‌شکل کامل محقق کنیم.
/مهر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول