آمریکایی‌ها در زمینه حکمرانی اینترنت با احدی مذاکره نمی‌کنند

مجازیست

در این مراسم سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در ششمین دوره طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی :

  •  امروز کسانی که این نظام الگوریتمی و رفتار ریاضی در جهان داده‌ها را نمی‌شناسند با رفتن اطلاعات شخصیشان در نظام داده‌کاوی آمریکا مشکلی ندارند اما همین که اسم شبکه ملی اطلاعات را می‌شنوند ترش می‌کنند و نسبت به آن موضع می‌گیرند.
  • من ۱۰ سال پیش کتاب «استعمار مجازی آمریکا» را نوشتم و با علم و اطلاع کامل عرض می‌کنم که فضای مجازی در بستر حاکمیت آمریکا قرار دارد و آمریکایی‌ها حاضر نیستند در زمینه حکمرانی اینترنت با احدی مذاکره کنند چون آنها در استعمار اول خودشان فیزیک جهان را تحت سیطره درآوردند و در استعمار دوم فرهنگ جهان را هم به آن ضمیمه کردند و حالا ما در دوره استعمار سوم آمریکا قرار داریم که الگوریتم رفتاری انسان‌ها را به انحصار خودشان درآورده‌اند.
  •  ما می‌خواهیم به سوی تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم و رسالت علوم انسانی افق‌گشایی برای رسیدن به آن کمال است. این حرف شعار نیست اگرچه ممکن است به دلیل فاصله زیاد امروز ما با آن، کمی  شعاری به نظر برسد.
  • جربه علم این است که علمی موفق می‌شود که بتواند به قانون خدا توجه کند و ما باید با الهام از قوانین هستی به علم بدون خطا برسیم یعنی باید به قوانین خدا دست پیدا کنیم تا بتوانیم به علم قطعی برسیم و امیدوارم که سعی همه کوشندگان این مسیر مأجور باشد.

/تسنیم/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول