فورتنایت رسما از چین خارج شد

مجازیست–اوایل ماه جاری گزارشی منتشر شد که براساس آن، فورنتنایت سرورهای خود را برای نسخه‌ی مخصوص گوشی‌های هوشمند این بازی در چین خاموش کرده است. اکنون به‌نظر می‌رسد این تصمیم رسمی است زیرا شرکت سازنده‌ی این بازی محبوب، موفق به کسب تأییدیه‌های مورد نیاز برای فعالیت در چین نشده است.

به گزارش گیزموچاینا، بازی موبایلی فورتنایت فعالیت خود را در چین با یک نسخه‌ی آزمایشی آغاز کرده بود. با این‌حال، نسخه‌ی آزمایشی مورد اشاره به‌مدت سه‌سال در این کشور در دسترس کاربران قرار داشت، زیرا این بازی هیچ‌گاه به‌طور کامل در این منطقه فعالیت نداشت. دلیل این امر این بود که سازندگان بازی برای فعالیت در چین و فروش نسخه‌های مجازی از محصول خود در این کشور، به تأییدیه‌های دولتی نیاز داشتند و روند صدور مجوز برای این تأییدیه هرسال نسبت به قبل سخت‌تر می‌شود.

از تاریخ یکم نوامبر ۲۰۲۱، هیچ کاربر جدیدی قادر به ثبت‌نام یا دانلود بازی محبوب بتل‌رویال نبود و از ۱۵ نوامبر سرورهای بازی به‌طور رسمی خاموش شده است. در حالیکه دلیل رسمی این موضوع هرگز اعلام نشد. این تصمیم احتمالا به‌دلیل قوانین و مقررات سخت‌گیرانه‌ی دولت چین اتخاذ شده است. این خبر درحالی منشتر می‌شود که چین محدودیت‌های زیادی برای سازندگان بازی‌های رایانه‌ای اعمال کرده و هرسال آن را افزایش می‌دهد.

دولت چین اخیرا مقررات جدیدی را مطرح کرده بود که ساعت اجرای بازی را برای کودکان زیر ۱۸ سال فقط سه ساعت در هفته مجاز بود. علاوه‌بر این بازی‌هایی که در نهایت در این کشور فعالیت می‌کنند، باید چند تغییر روی محصول خود اعمال کنند تا با استانداردهای سخت‌گیرانه‌ی این کشور مطابقت داشته باشند.

/زومیت/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول