توافق گوگل با ناشران آلمانی بر سر تولید محتوا

مجازیست–گوگل به توافقی با ناشران بزرگ آلمانی مانند اشپیگل و زیت و نیز پرتال های حوزه فناوری مانند گولم و نت ولت و همچنین ناشران بزرگ تجاری مانند WirtschaftsWoche  و  Manager Magazinرسیده است.

گوگل در بیانیه ای در این مورد افزود: گفتگوی های متعددی با ناشران مختلف انجام شده و پیشرفت های خوبی در این زمینه حاصل شده است. این اقدام پس از آن صورت گرفته که آلمان قانون کپی رایت جدیدی را در ماه ژوئن تصویب کرد که به ناشران حقوق بیشتری برای حفاظت از محتوای شخصی می داد. گوگل ابتدا در برابر پذیرش این قانون مقاومت کرد، ولی در نهایت آن را پذیرفت.

گوگل می گوید پرداخت پول به ناشران برای حفظ حقوق آنها بر مبنای اصول کپی رایت و معیارهای مشخص صورت می گیرد. این شرکت اوایل سال جاری قرارداد مشابهی را با ناشران فرانسوی امضا کرد.

این هفته، گوگل و خبرگزاری فرانسه قراردادی پنج ساله را امضا کردند که بر اساس آن این شرکت به خبرگزاری ملی فرانسه برای بازنشر محتوای تولیدی آن در اروپا هزینه پرداخت می کند. فابریس فرایز، مدیر اجرایی خبرگزاری فرانسه گفت که این توافقنامه به معنای به رسمیت شناختن ارزش اطلاعات است.

/فارس به نقل از مارکت واچ/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول