فیس بوک باید «گیفی» را بفروشد

مجازیست– اداره رقابت و بازارهای انگلیس (CMA) اعلام کرد با توجه به یافته‌هایی که نشان می‌دهد ادغام گیفی (Giphy) در فیس بوک میزان رقابت بین شبکه‌های اجتماعی و بازار آگهی‌های آنلاین را کاهش می‌دهد، چنین تصمیمی گرفته است.

گیفی وب سایتی برای ساخت و اشتراک گذاری تصاویر انیمیشنی یا GIF است که فیس بوک در ماه می سال گذشته آن را خرید.

استوارت مک اینتاش مدیر بخش تحقیقات مستقل CMA در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما از میلیون‌ها کاربر شبکه اجتماعی محافظت می‌کنیم و همزمان رقابت و نوآوری در بازار تبلیغات آنلاین را گسترش می‌دهیم.

فیس بوک مخالفت خود با این تصمیم را اعلام کرد. سخنگوی شرکت در این باره گفت: ما مشغول بررسی تصمیم‌ها هستیم تمام گزینه‌های پیش رو از جمله درخواست تجدید نظر را در نظر داریم.

رگولاتور رقابت انگلیس در ماه اکتبر متا را به دلیل نقض دستوری که در جریان تحقیقات در مورد خرید پلتفرم گیفی انجام شده بود، ۵۰.۵ میلیون پوند جریمه کرد.

/مهر به نقل از رویترز/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول