من حامی وبلاگ نویس آقای ایکس هستم!

انتخابات 6در وبلاگ ها- “من حامی آقای X هستم” جمله ای است که این روزها به اندازه تعداد موهای سرمان آن را شنیده ایم. حالا این که چرا این آقا یا خانم شده است حامی آقای X خودش بحثی است متفاوت. اما شیوه های حمایت از کاندیداهای محبوب هر فرد در وبلاگ ها خودش قصه ای است که بیش تر باید رویش دقت کرد. در این گفت و گو سعی کرده ایم با 4 حامی وبلاگ نویس 4 کاندیدا صحبت کنیم و از آن ها سئوال های یکسانی بپرسیم. پاسخ هایشان خواندنی است.

در این گفت و گوی اختصاصی امید حسینی به حمایت از محمود احمدی نژاد، سلیم در حمایت از محسن رضایی، شایان شلیله در حمایت از مهدی کروبی و آرش آبادپور در حمایت از میرحسین موسوی به سئوالات خبرنگار وبلاگ نیوز پاسخ داده اند.

وبلاگ نیوز: دلیل حمایت شما از کاندیدای محبوب تان چیست؟

امید حسینی: یک سری دلایل کلی و کلیشه ای برای حمایت از احمدی نژاد وجود دارد که تقریبا همه حامیان رییس جمهور آنها را می دانند از قبیل: بازگشت به اصول و آرمان های اصیل انقلاب – احیای عدالت خواهی و حرکت به سوی اجرای عدالت در جامعه – شکستن حلقه انحصاری مدیران تکراری  – تاکید بر سیاست عزت و مقاومت و ایستادگی در برابر قدرت های زورگو – مردمی بودن و رسیدگی به امور محرومین و سفرهای استانی و … به غیر از این موارد به نظر من یک مساله وجود دارد که نباید به سادگی از کنار آن عبور کنیم. آنهم برهم زدن تعادل  روحی و روانی  بخشی از مدیران و مسئولان و بزرگان نظام است که کم کم داشتند شیوه مدیریتی جدیدی را به نام خط امام و آرمانهای امام به جامعه و مردم تحمیل میکردند که چیزی جز استفاده ابزاری از نام  امام نبود و در حقیقت  کنار گذاشتن و تحریف اندیشه های امام و انقلاب را در پی داشت.

سلیم: دوره احمدی نژاد و دوستانش به سر آمده  و بیش از این نمیخواهیم کشور ما به لبه پرتگاه نزدیک شود  همچنین  جواب این کشور درب و داغان نه کروبی است و نه موسوی. چون دوخرداد هم آزمایش اش را طی ۸ سال پس داده است. لذا تنها گزینه برای ترمیم وضع اقتصادی و سیاست خارجی و… هیچکس نیست جز آقای محسن رضایی .

شایان شلیله: دموکراسی و حقوق بشر، یکی از نکات مهمی است که این روز ها، تمامی حامیان کاندیدا ها، به آن تاکید دارند، اما برای من این موضوع در شرایط کنونی دلیل انتخاب آقای کروبی نبود. آزادی بیان، آزادی های اجتماعی، برای همه ما آرزو هایی است که با آن ها زندگی می کنیم، اما، امروز در شرایط بد اقتصادی، فقط و فقط با آزادی نمی شود زندگی کرد، و به آزادی هم نمی شود رسید، وقتی شرایط اقتصادی خوبی حاکم نباشد تمام این آزادی ها مثل ابری است که در بالای سر ماست.
یکی از دلایل حمایت از کروبی، که یکی از مهم ترین دلایل من هست را چند روز پیش در فیس بوک نوشتم، مطلبی بود پس از انتشار خبر پرداخت ۷۰ هزارتومان به تمام ایرانی ها بدین شکل “با سهامی عام شدن همه چیز موافقم ولی در مقابل هم باید برنامه های اقتصادی قوی باشه که اطمینان دارم گروه تکنوکرات های پشت کروبی می تونن اون برنامه های اقتصادی رو توری اجرا کنند که این ۷۰ هزار تومان باعث بالا رفتن تورم نشه من به کرباسچی و نیرو های حامی اقتصاد باز و اقتصاد آزاد باور دارم و دلیل حمایت من از کروبی به دلیل شعار های آزادی و این ها نیست فقط به دلیل کارشناسان اقتصادی خوبه که میشه اطمینان کرد”.

آرش کمانگیر: اینطور نگاه می کنم: مشارکت در حکومت یک حق است و من می خواهم از این حق استفاده کنم. چهارسال ریاست جمهوری  دکتر احمدی نژاد باعث از دست رفتن دست آوردهایی شد که در هشت سال ریاست جمهوری آقای خاتمی با چنگ و دندان به دست آمده بود. آقای رضایی را نمی شناسم، و بین میرحسین موسوی و آقای کروبی میرحسین را ترجیح می دهم چون بعضی رویکردهای آقای کروبی من را نسبت به او نگران کرده است. برای مثال از بحث ۵۰ هزار تومان یاد می کنم. علاوه بر این ملبس بودن  میرحسین موسوی به لباسی که من هم می پوشم برایم یک نکته بسیار مثبت است.

وبلاگ نیوز: چقدر با وبلاگ نویسان حامی کاندیدای خودتان ارتباط دارید؟

امید حسینی: سعی میکنم در این روزها ارتباط بیشتری با وبلاگ نویسان و افراد موثر  داشته باشم.

سلیم:  کم و بیش ۲۰ الی ۲۴ وبلاگ ، مابقی آن دوستان حول و حوش خودمان هستند

شایان شلیله: زیاد ارتباط ندارم کاملا مستقل و بدون وبستگی به کسی حمایت می کنم.

آرش کمانگیر: با جمع بسیار زیادی از وبلاگ نویسان تماس دارم که انتخابهای متفاوتی در زمینه شرکت یا عدم شرکت در انتخابات دارند.

وبلاگ نیوز: چند درصد احتمال می دهید که کاندیدای مورد حمایت شما رای بیاورد؟

امید حسینی: به پیروزی ایشان کاملا امیدوارم.

سلیم: اگر تقلب نباشد ۵۰ به بالا ولی متاسفانه روندی که در پیش هست چشم انداز بیرون آمدن احمدی نژاد از صندوق ۱۰۰درصد است!! ولی ما ماکزیمم تلاشمان را میکنیم ، و خط افشا را پیش میبریم .

شایان شلیله: خیلی امید وارم که مردم درک کنند شرایط کنونی را واگر مردم درک کنند خیلی زیاد روز به روز امدیدم بیشتر می شود.

آرش کمانگیر: اجازه بدهید جواب ندهم.

وبلاگ نیوز: اگر در روز ۲۳ خرداد متوجه شدید که کاندیدای مورد علاقه تان رای نیاورده است، چه خواهید کرد؟

امید حسینی: هیچی. در آن صورت ما به وظیفه خودمان عمل کرده ایم. البته شاید کمی خوشحال هم بشوم بخاطر اینکه این شکست باعث می شود بعضی آدمهای به اصطلاح اصولگرا که از دروغگویی  احمدی نژاد خسته شده بودند، دیگر دروغ نشنوند!

سلیم: پاسخی ندارم!

شایان شلیله: یک مطلب می نویسم و نظر خودم را بی دونه هیچ سانسوری بیان می کنم و بررسی می کنم دلایل شکت و اشتباه مردم را برا انتخاب خود.

آرش کمانگیر: انتخاب کننده ی نهایی مردم ایران هستند.

وبلاگ نیوز: در نوشته هایتان چطور سعی می کنید که خواننده های مخالف عقیده تان را متقاعد کنید؟ فکر می کنید متقاعد بشوند؟

امید حسینی:  دلایل خودم را می نویسم، اگر مدرکی برای اثبات حرفهایم داشته باشم ارائه میکنم. نظرات دیگران را هم می شنوم و به آنها احترام می گذارم.

سلیم: به تجربه هروقت واقعیت ها را جلویشان میگذارم و آگاهی پیدا میکنند اگر فرد منصفی باشند طبعا متقاعد می شوند.

شایان شلیله: بررسی می کنیم برنامه کاندیدای خودم را و نقد می کنم طرف مقابل را.

آرش کمانگیر: با حرف زدن.

وبلاگ نیوز: و یک جمله به مخالفان کاندیدای محبوب خود؟

امید حسینی:  منصف باشید، تهمت نزنید، دروغ هم نگویید

سلیم:  به آینده موکول می کنم.

شایان شلیله: امروز انتخاب میان بد و بدتر نیست، امروز انتخاب خوبی در پیش داریم و آن را نباید از دست بدهیم.

آرش کمانگیر: نخواستید به میرحسین رای بدهید، ندهید، اما در انتخابات شرکت کنید.

انتهای پیام/.

گفت و گو: حمیدرضا علیپور، وبلاگ نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول