بركناري رييس پليس فتای تهران ربطي به مرگ «ستار بهشتي» نداشت

به گزارش «وبلاگ نیوز»، جواد کریمی قدوسی، نماینده مردم مشهد در مجلس در گفت‌وگو با سایت اعتماد مدعی شد که بركناري رييس پليس فتا هيچ ربطي به مرگ «ستار بهشتي» نداشته است. این در حالی است که در بیانیه رسمی ناجا اعلام شده است که برکناری رئیس پلیس فتای تهران در راستای قصور در انجام وظایف در این پرونده صورت گرفته است.

کریمی قدوسی در این گفت‌وگو می‌گوید: در گزارش پزشكي قانوني كه ما آن را خوانده‌ايم، به شش يا هفت نقطه از بدن ايشان اشاره شده كه كبودي دارد. در گزارش پزشكي قانوني حتي ابعاد دقيق اين كبودي‌ها هم درج شده و جمعا هفت سانتيمتر مربع از بدن ايشان كبود شده بود. اين كبودي‌ها هم اثري بر مرگ ايشان نداشته و اثر ضرب و شتم بر مرگ ايشان، براساس مستندات پزشكي قانوني مطلقا رد شده است.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: سهل‌انگاري‌هايي در زمينه نظارت بر بند از سوي پليس فتا صورت گرفته بود. مثلا نگهبان در بازداشتگاه نبوده كه اگر ايشان حالش بد شد، خبر بدهد. خوشبختانه پليس و دستگاه قضايي ما به همين ايرادات هم توجه دارد. ما با افتخار مي‌گوييم كه حقوق همه مردم، حتي مخالفان و دشمنان ما بايد طبق اسلام رعايت شود. محال است كه در سيستم قضايي حكومت اسلامي، كسي به عمد خطايي كرده باشد و ما از حق مظلوم بگذريم. ما افتخار مي‌كنيم كه اگر پليس ما خطايي هم كرده است با آن برخورد مي‌كنيم و اگر به عمد اتفاقي افتاده باشد، قصاص را حق اولياي دم مي‌دانيم. ما در كميسيون امنيت مجلس چشمان‌مان را روي اين وقايع نمي‌بنديم.

این نماینده مجلس که پیش از این احتمال مشکوک بودن قتل ستار بهشتی را در گفت‌وگو با بولتن نیوز مطرح کرده بود، در این زمینه گفت: اين بحثي كه من مطرح كردم توسط كارشناسان در اولين جلسه كميسيون امنيت ملي مطرح شده بود. در بررسي‌هاي كارشناسان، احتمالات و گمانه‌هاي مختلفي مطرح شده بود و منجمله يكي از احتمالات هم همان چيزي بود كه من گفتم. چون اين فرد را در بند زندانيان حوادث سال 88 قرار داده بودند و احتمالات و گمانه‌هايي مطرح شده بود. در گفت‌وگوي قبلي هم من دقيقا گفتم «يكي از احتمالات» اين است. آقاي اژه‌اي هم در نشست خبري خود، يكي از نكاتي كه مطرح كردند همين احتمال نفوذ اقدامات خرابكارانه ضد انقلاب در اين قضيه بود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول