پلیس فتا بر فضای سایبری کاملاً مسلط است

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا،«عبدالرضا رحمانی فضلی» در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا (فتا) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه پلیس فتا پیشرفت‌های علمی، تکنولوژی و تجهیزات بسیار خوبی دارد که این موضوع در فضای مجازی و سیستم‌های پیچیده الکترونیکی کاملاً قابل رصد، پیگیری و شناسایی است.

وی به فعالیت نیروهای مجرب و آموزش‌دیده پلیس فتا در حوزه جرائم سایبری اشاره کرد و افزود: بر اساس گزارش‌های ارائه‌شده، این پلیس در حوزه جرائم سایبری توفیقات و کشفیات خوبی دارند؛ پلیس فتا بر فضای سایبری کاملاً مسلط است و فضای ناامنی را برای مجرمان ایجاد کرده است.
وزیر کشور با اشاره به جرائم مالی، اخلاقی، سیاسی و امنیتی در حوزه سایبر، ادامه داد: علاوه بر کنترل‌های پلیس، باید آموزش‌های لازم به مردم ارائه شود تا آگاهی‌های آن‌ها در خصوص جرائم سایبری ارتقاء پیدا کند.

رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه تجربیات پلیس فتا باید در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد، گفت: از طریق برقراری ارتباط مردم با پلیس باید جامعه را با جرائم سایبری آشنا کنیم.
وی به درباره انتشار برخی آگهی‌های غیراخلاقی در سایت‌های مجازی، گفت: صاحبان برخی از سایت‌ها و فضاهای مجازی شناخته‌شده هستند که باید از قواعد، قوانین و دستورالعمل‌های لازم درزمینهٔ پخش اخبار تبعیت کنند در غیر این صورت دستگاه‌های نظارتی اعم از وزارت ارشاد و دادستانی با آن‌ها برخورد خواهد کرد.

وزیر کشور تأکید کرد: باید موضوعاتی که خلاف عفت و اخلاق عمومی و نیز ترویج ابتذال در جامعه است به‌صورت جدی رصد شود تا برخورد قانونی با آن‌ها صورت گیرد.
به گفته وی، برخی فضاهای مجازی نیز قابل‌شناسایی نیست که این موضوع باید توسط دستگاه‌های متولی کنترل و نظارت شود.

رحمانی فضلی، ارتقاء سطح آگاهی افکار عمومی را مهم‌ترین عامل صیانت نام برد و گفت: با گسترش فضای مجازی کنترل آن‌ها به‌صورت فیزیکی تقریباً غیرقابل امکان است لذا ارتقاء سطح آگاهی مردم و افزایش قدرت صیانت آحاد جامعه، وظیفه رسانه‌ها به شمار می‌آید؛ مردم باید دایره صیانتی دور خانواده خودشان بکشند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول