تیک تاک امکان ساخت ویدئوهای ۳ دقیقه ای را فراهم می کند

مجازیستنرم افزار ساخت و انتشار ویدئوهای کوتاه «تیک تاک» ظاهراً قصد دارد محدودیت طول زمانی ویدئوهای خود را تا ۳ دقیقه افزایش دهد.

«مت ناوارا» مفسر شبکه های اجتماعی روز چهارشنبه در توییتی خبر داد که تیک تاک در حال حاضر امکان آپلود ویدئوهای حداکثر ۳ دقیقه ای را برای تعداد محدودی از کاربران فراهم کرده است.

محدودیت زمانی ویدئوهای تیک تاک هم اکنون ۶۰ ثانیه است که مطابقه با بازه زمانی توجه (Attention Span) کوتاه مدت اغلب کاربران است.

یکی از کاربران در پاسخ به توییت ناوارا نوشت:

  • بازه زمانی توجه من اکنون به لطف تیک تاک یک دقیقه است و حالا آنها گمان می کند که ما ویدئوهای سه دقیقه ای را تماشا می کنیم؟

البته افزایش محدودیت زمانی محتوا رخداد تعجب برانگیز یا بی سابقه ای برای پلتفرم های رسانه اجتماعی نیست.

در ماه سپتامبر اینستاگرام محدوده زمانی کلیپ های موجود بر روی پلتفرم ویدئوی کوتاه خود «ریلز» (Reels) را از ۱۵ به ۳۰ ثانیه افزایش داد و در سال ۲۰۱۷ نیز توییتر محدودیت کاراکترهای هر توییت را با افزایش دو برابری به ۱۴۰ کاراکتر رساند.

تیک تاک از زمان آغاز قرنطینه های کرونایی شاهد رشد چشمگیر محبوبیت خود بوده و در اوایل پاندمی از رکورد ۲ میلیارد دانلود جهانی عبور کرد.

این رکورد در حالی اتفاق افتاد که دولت ترامپ با استناد به آنچه نگرانی های حریم خصوصی داده نامید بارها برای ممنوعیت استفاده از این نرم افزار در داخل آمریکا تلاش و تأکید کرد که شرکت چینی بایت دنس (مالک تیک تاک) باید شعبه آمریکایی خود را به فروش برساند.

به همین منظور بایت دنس پیشتر یک توافق ابتدایی با شرکت نرم افزاری اوراکل و غول خرده فروشی وال مارت را به امضا رساند اما این توافقنامه همچنان نیازمند نهایی شدن است.

/عصر آی سی تی به نقل از CNET/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول