ماجرای سیاست‌زدایی از صفحات بزرگترین شبکه اجتماعی جهان

مجازیستفیس‌بوک اعلام کرد در راستای طرح مارک زاکربرگ برای کاهش انتشار محتوای تحریک‌آمیز و فتنه‌انگیز در پلتفرم این شبکه اجتماعی، از نیوز فیدهای جدید حاوی مضامین و مطالب سیاسی کمتر رونمایی می‌کند.

این تغییر از هفته جاری برای درصد کوچکی از کاربران در کانادا، برزیل و اندونزی و در هفته‌های آتی برای کاربران آمریکایی به صورت آزمایشی به اجرا گذاشته می‌شود اما روی اطلاعات و اخبار همه‌گیری کرونا و محتوای منتشر شده توسط موسسات جهانی بهداشت یا آژانس‌های رسمی دولتی اعمال نخواهد شد.

آستا گوپتا، مدیر محصول فیس‌بوک در این باره گفت:

  • طی آزمایش‌های ابتدایی با استفاده از سیگنال‌های مختلف طیفی از روش‌های گوناگون برای رتبه‌بندی مضامین سیاسی در نیوزفید کاربران را مورد بررسی قرار خواهیم داد و سپس در مورد رویکردهای که در آینده اتخاذ خواهیم کرد، تصمیم می‌گیریم.
  • همانطور که مارک زاکربرگ به آن اشاره کرد، یکی از بازخوردهای دریافتی متداول در پلتفرم ما این است که کاربران نمی‌خواهند نیوز فیدشان با مطالب سیاسی پر شود. در چند ماه آینده در جهت درک بهتر ترجیح کاربران درباره مضامین سیاسی کار می‌کنیم و چند رویکرد را براساس اطلاعات به دست آمده آزمایش خواهیم کرد.

سیاست جدید فیس‌بوک همزمان با آن اتخاذ می‌شود که این شبکه و دیگر پلتفرم‌های اجتماعی به دلیل فراهم کردن بستری برای نشر اکاذیب و اعمال نفوذهای سیاسی، به ویژه در دوران انتخابات، هدف انتقادات گسترده قرار گرفتند.

زاکربرگ ماه گذشته اعلام کرد فیس‌بوک با محدودسازی دیالوگ‌های تفرقه‌ و تحریک آمیز سیاسی که مدت‌هاست بین کاربرانش انجام می‌شود، به دنبال کاستن از تنش‌ها و التهابات روی پلتفرم خود است.

وی گفته بود این شبکه معروف اجتماعی از این پس دیگر گروه‌های سیاسی را به کاربرانش پیشنهاد نخواهد کرد و به دنبال آن است تا با استفاده از سرویس‌های خودکار حجم مضامین سیاسی نمایش داده شده در نیوزفید کاربران را کاهش دهد.

/ایرنا/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول